Pressemeddelelser og nyheder

Skydespil får drenge til at læse. CAG SPIL har løst problemet med at få gjort små drenge i indskolingen motiveret til læsetræning.

Løsningen er kontrovertiel blandt lærer og pædagoger. Et militaristisk skydespil, hvor børn helt ned til 5-6-års alderen skal skyde med maskingeværer og missiler, der forårsager stor ødelæggelse. Kritikerne mener, at det kan være problematisk at stimulere sådan en destruktive adfærd hos børnene. Det mener ophavsmand til spillet, Lars Høgsted, derimod ikke. "Der er undersøgelser, som tyder på at actionspil med vold tværtimod kan udvikle børns kognitive færdigheder. Desuden er det spørgsmålet, om ikke det gør større skade på barnet ikke at få læsetrænet, da læsning er helt grundlæggende også for alle andre fag".

CAG SPIL lancerer derfor i dag en udgave til iOS, som netop bruges i indskolingen på mange danske skoler. Lanceringen gælder hele verden, da spillet nu også er oversat til engelsk. Måske også til glæde for danske børn, der øver engelsk. 20.11.2016 kl. 20:20
(Ingen pressemeddelelser endnu).

Nye versioner:

2.0Flottere grafik, gemmer fremdrift i tre profiler, nye missioner, gameplay baseret på præstationsstatistik, detaljeret statistikvisning, stavetræning vha. "kryptokoder", mulighed for at træne på engelsk, ... osv.

Se evt. vores video med nyhederne i v.2.0.
1.2.1Afslutmenu, auto fullscreen, ingen lyd før start, flag og rettelse af småfejl
1.2Visuel missionsvælger og fixes
1.1Indstillingsmulighed for lydstyrke af effekter, tale og musik - via menuen
1.0Missionerne omdefineret nu med forfremmelsesceremoni